31 Tem 2013

SEVDA ÜZERİNE MEMLEKET HİKAYELERİ

Sevda Üzerine Memleket Hikayeleri - Ahmet Haldun Terzioğlu


…ortaya çıkarmıştı. Adını duymadığım, o güne kadar elime almadığım müzik ve magazin dergilerini karıştırırken, hiç dinlemediğim garip kılıklı müzik topluluklarını görünce şaşkınlığımı gizleyememiş “Bunlar da ne ya?” sorusuna engel olamamıştım. O anlatma ben anlamakta zorlanıyorduk.
Bir derginin son sayfalarına doğru bir bölüm dikkatimi çekti: “Mektup arkadaşlığı.”
Bunun ne anlama geldiğini bilmediğimi söylemeyi cahillik sayarak, yazılanları okuyup anlamaya çabaladım. Özhan ise bu ilgimi yanlış anlamış ve “Hiç mektup arkadaşın oldu mu?” sorusunu, tek cevabı olduğunu bile bile yine de, sormuştu bana.
“Hayır!”
“Ne yapalım biliyor musun?” Gel seninle beraber biz de ilan verelim bu dergiye. Kızlar genelde Doğu’dan gelen ilanları ilginç bulurlar. Mutlaka cevap gelir.”
“Sonra ne yapacağız?”
“Biz de onlara yazacağız.”
“Sonra…”
“Sonra… Belki buluşur, görüşürüz.”
“Nasıl?”
“Sen galiba hep burada kalacağını düşünüyorsun. Mesela yaz tatilinde…”
Gözlerim istemeden pencereden dışarıya kayıp, günlerdir durmadan yağan kara takıldı. “Yaz” diye bir mevsim olduğunu neredeyse unutmuştum. Bu kadar karı eritecek ve buraları ısıtacak bir güneş var mıydı sahiden? Olmuş muydu? Olacak mıydı?
Hiç düşünmeden “Yok, istemem!” dedim.
Özhan, sabırla, böyle bir paylaşımın ne kadar güzel olacağını, mektup yazdıkça kompozisyonumuzun düzeleceğini, başka bir edebi bir şeyler…
Sayfa-43-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder